W odpowiedzi na przedstawiony do zaopiniowania projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie wymagań dotyczących wytwarzania i jakości materiału rozmnożeniowego i materiału nasadzeniowego roślin warzywnych i ozdobnych oraz sadzonek winorośli Zarząd KRIR przekazał następujące uwagi:
14 marca 2017 r. Zarząd KRIR poparł stanowisko Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego (pismo), w którym PIPC wnioskowała o wprowadzenie 5 letniego okresu przejściowego dla towarów na bazie azotanu amonu, kótre w wyniku decyzji Podkomitetu ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych (TDG) działającego w ramach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ nie będą objęte od 1 lipca 2017 r. wyłączeniem z klasy 5.1 – Materiały utleniające.
15 marca 2017 r. Europejska Agencja Chemikaliów (ECHA) ogłosiła swoją ocenę bezpieczeństwa glifosatu. Według ECHA glifosat nie jest rakotwórczy (oficjalna informacja w j. angielskim – https://www.echa.europa.eu/pl/-/glyphosate-not-classified-as-a-carcinogen-by-echa). W drugiej połowie tego roku odbędzie się dyskusja państw członkowskich ws. odnowienia zezwolenia glifosatu w UE. Decyzja musi zostać podjęta do końca 2017 r.
8 marca 2017 r. Zarząd KRIR przekazał Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi pismo europejskiego stowarzyszenia Cocereal w sprawie przyznania dla Ukrainy kontyngentów na zboże, w którym jest mowa o rosnących potrzebach unijnych jeśli chodzi o pszenicę, orkisz i mieszankę żyta, mąkę, kaszę, mączki i granulki oraz kukurydzę. Zdaniem Cocereal potrzeby te rosną a rynek unijny nie jest w stanie tego zaspokoić. W związku z możliwością monitorowania, kontroli cen i innymi narzędziami, które są do dyspozycji KE, stowarzyszenie Cocereal popiera zwiększenie podniesienia kwot na kukurydzę, pszenicę i jęczmień, które są proponowane przez Komisje Europejską i zachęca do poparcia i wzmocnienia handlu między UE i Ukrainą.
W odpowiedzi na przedstawiony do zaopiniowania projekty rozporządzeń Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniających rozporządzenia w sprawie:
- szczegółowych warunków i trybu przyznawania płatności bezpośrednich i płatności niezwiązanej do tytoniu;