arrW dniu 03.09.2014 r. Komisja Europejska poinformowała o zwiększeniu unijnych funduszy o 30 mln euro na nowe programy promocyjne WPR. W związku z tym, organizacje branżowe i międzybranżowe mogą składać programy promocyjne do Agencji Rynku Rolnego w terminie do końca września br. Kampanie te, tak jak dotychczas, współfinansowane będą w 50% ze środków unijnych, w 30% ze środków krajowych, a pozostałe 20% kosztów netto stanowić będzie wkład własny organizacji proponujących.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 3/2008 z dnia 17 grudnia 2007 r. oraz Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 501/2008 z dnia 5 czerwca 2008 r., z późn. zm. Agencja Rynku Rolnego zaprasza organizacje branżowe lub międzybranżowe do składania propozycji programów promocyjnych i/lub informacyjnych.

Organizacje branżowe zrzeszające producentów lub organizacje międzybranżowe zrzeszające producentów, przetwórców i dystrybutorów, reprezentatywne dla określonej branży rolnej, mogą uzyskać dofinansowanie (maksymalnie 80% faktycznie poniesionych kosztów netto) do realizacji programu promocyjnego i/lub informacyjnego. Program ten powinien stanowić spójny zestaw działań z zakresu public relations, reklamy, wdrażanych przez minimum rok, dwa lub trzy lata. Działania te można prowadzić na rynku wewnętrznym UE, a także na rynkach krajów trzecich, prezentując zalety i cechy charakterystyczne produktu.

Produkty i tematy, które mogą być objęte działaniami skierowanymi na rynek wewnętrzny UE:

  • świeże owoce i warzywa,
  • przetworzone owoce i warzywa,
  • włókno lniane,
  • żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
  • oliwa z oliwek i oliwki stołowe,
  • oleje z nasion,
  • mleko i przetwory mleczne,
  • świeże, schłodzone lub mrożone mięso, wyprodukowane zgodnie ze wspólnotowym lub krajowym systemem jakości,
  • oznakowanie jaj przeznaczonych do konsumpcji,
  • miód i produkty pszczelarskie,
  • wysokiej jakości wina (psr), wina stołowe ze wskazaniem regionu ich pochodzenia,
  • znak graficzny dla najbardziej odległych regionów ustanowiony w prawodawstwie rolnym,
  • produkty objęte systemami chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG), gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS) lub określeniami jakościowymi stosowanymi fakultatywnie zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1151/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. U. L 343 z 14.12.2012, s. 1),
  • rolnictwo ekologiczne, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2092/91 oraz produkty rolnictwa ekologicznego zarejestrowane zgodnie z tym rozporządzeniem,
  • mięso baranie.

Produkty, które mogą być objęte ww. działaniami na rynku krajów trzecich:

  • świeża, schłodzona lub mrożona wołowina i wieprzowina oraz przetwory spożywcze wytworzone na bazie tych produktów,
  • mięso drobiowe wysokiej jakości,
  • przetwory mleczne,
  • oliwa z oliwek i oliwki stołowe,
  • wina stołowe posiadające oznaczenia geograficzne, wina gatunkowe produkowane
    w określonym regionie (psr),
  • napoje spirytusowe z oznaczeniem geograficznym lub o zastrzeżonym, tradycyjnym opisie,
  • świeże i przetworzone owoce i warzywa,
  • przetwory ze zbóż i ryżu,
  • włókno lniane,
  • żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
  • produkty objęte systemami chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG), gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS) zgodnie
    z rozporządzeniem (UE) nr 1151/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady,
  • produkty rolnictwa ekologicznego, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2092/91,
  • mięso baranie.

Lista krajów poza Unią Europejską, w których można prowadzić ww. działania:

A. Kraje

  • Była Jugosłowiańska Republika Macedonii
  • Australia
  • Bośnia i Hercegowina
  • Chiny
  • Korea Południowa
  • Indie
  • Japonia
  • Kosowo
  • Czarnogóra
  • Norwegia
  • Nowa Zelandia
  • Rosja
  • Serbia
  • Szwajcaria
  • Turcja
  • Ukraina
  • Albania
  • Armenia
  • Azerbejdżan
  • Białoruś
  • Gruzja
  • Kazachstan
  • Mołdawia
  • Uzbekistan

B. Obszary geograficzne

  • Ameryka Północna
  • Ameryka Łacińska
  • Azja Południowo - Wschodnia
  • Bliski Wschód
  • Afryka

Propozycje programu (wniosek o udzielenie wsparcia dla realizacji programów promocyjnych i/lub informacyjnych na formularzu Wpi_f1, formularz zgłoszenia programów promocyjnych współfinansowanych przez UE oraz inne wymagane dokumenty) należy przesłać pocztą lub dostarczyć pod adres: Agencja Rynku Rolnego, Kancelaria Ogólna, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa. Ponadto do ww. dokumentów złożonych w formie papierowej, należy dołączyć również formularz zgłoszenia programów promocyjnych współfinansowanych przez UE w formie elektronicznej (tj. na płycie CD lub innym nośniku, np. USB).

Ostateczny termin składania propozycji programów upływa 30 września 2014 roku, o godz. 16.00

UWAGA! TERMIN DOTYCZY ZARÓWNO PROPOZYCJI PROGRAMÓW SKIEROWANYCH NA RYNEK WEWNĘTRZNY UE, JAK I NA RYNEK KRAJÓW TRZECICH.

Za datę złożenia propozycji programu przyjmuje się datę jego wpływu do Agencji Rynku Rolnego. Propozycje programów otrzymane po terminie wyznaczonym na ich składanie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone bez otwierania.

Przed złożeniem propozycji programu należy zapoznać się z warunkami uczestnictwa w w/w mechanizmie udostępnionymi na stronie internetowej www.arr.gov.pl oraz zarejestrować się w Centralnym Rejestrze Przedsiębiorców Agencji Rynku Rolnego.

Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać w Biurze Promocji Żywności, tel. (+48 22) 661 71 11.

Pobierz:

PDF FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROGRAMÓW PROMOCYJNYCH WSPÓŁFINANSOWANYCH PRZEZ UE

Źródło: ARR

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w twojej przeglądarce.

 

Zrozumiałem
Form by ChronoForms - ChronoEngine.com