Krajowa Rada Izb Rolniczych zaprasza na dwie imprezy promocyjne:
- Pierwsza impreza odbędzie się 4 czerwca br. Ogrody Kancelarii Premiera Rady Ministrów, Aleje Ujazdowskie 1/3 .
- Druga impreza promocyjna odbędzie się 26 czerwca br. w Warszawie, na Terenie Wyścigów Konnych Służewiec.
Podczas imprez odbędą się Konkursy dla dzieci i dorosłych, degustacja produktów mlecznych .
Imprezy będą Sfinansowane z Funduszu Promocji Mleka.
Cel głowny:
Wzrost spożycia mleka i budowanie dobrego PR wokół mleka i produktów mlecznych.
Cele szczegółowe:
-Promocja spożycia mleka wśród dzieci i młodzieży poprzez kontynuację wieloletnich kampanii prowadzonych cyklicznie, dzięki czemu kształci się nawyki konsumenta od najmłodszych lat .
-Promocja spożycia mleka wśród dorosłych konsumentów podejmujących decyzje zakupowe.
-Działania informacyjne i edukacyjne, celem których jest budowa pozytywnego wizerunku wokół mleka i przetworów.
Pomimo znacznego wzrostu spożycia mleka nadal niezbędne jest podejmowanie działań majacych na celu edukację i dalsze szerzenie wiedzy o prozdrowotnych właściwościach mleka,co przełoży się na wzrost spożycia mleka i budowania dobrego PR wokół mleka i jego produktów. Spożycie mleka szczególnie ważne jest wśród dzieci, młodzieży oraz osób w wieku dojrzałym. W tym celu edukacja żywieniowa dzieci rozpoczynać się powinna od najmłodszych lat co oznacza, że wiedzę o korzyściach prozdrowotnych związanych ze spożyciem mleka i przetworów mlecznych przekazywać należy nie tylko bezpośrednio dzieciom, ale również ich rodzicom jako osobom bezpośrednio odpowiedzialnym za kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci.
Oczekiwanym efektem zrealizowanego zadania będzie przede wszystkim zwiększenie zaufania do produktów mlecznych, wzrost zainteresowania konsumentów mlekiem uzyskanym od krów hodowanych na terytorium. Promocja mleka przez izby rolnicze ma ponadto na celu budowanie pozytywnego wizerunku mleka jako zdrowego produktu spożywczego ofertowanego przez przedstawicieli rolników.