31 sierpnia 2017 r. w Biurze KRIR w Parzniewie odbyło się spotkanie Dyrektorów i Mecenasów Wojewódzkich Izb Rolniczych. Głównym tematem spotkania było omówienie procedury wydawania przez izby rolnicze opinii, zgodnie z postanowieniami paragrafu 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 lipca 2017 r. w sprawie określenia przedmiotów należących do rolnika prowadzącego gospodarstwo, które nie podlegają egzekucji w zakresie uznania nadwyżki inwentarza żywego ponad stado podstawowe oraz przedmiotów (o których mowa w § 1 pkt 6, 6, 9, 11-13 i 15 ww. rozporządzenia) za niezbędne do prowadzenia zadłużonego gospodarstwa, które nie będą podlegać egzekucji.
W czasie dyskusji ustalano procedurę wydawania przez izby ww. opinii oraz omawiano bieżące działania podejmowane przez wojewódzkie izby rolnicze, m.in. sposób przeprowadzania w poszczególnych województwach konkursu „Rolniczki motorem innowacji” czy możliwość uczestnictwa przedstawicieli wojewódzkich izb rolniczych w grupach roboczych Copa-Cogeca.