mrirw.jpg14 marca br. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, podpisał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań, jakie powinny spełniać wnioski w sprawach dotyczących płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego. Rozporządzenie weszło w życie z dniem ogłoszenia. Zaproponowane zmiany są konsekwencją zmian w ustawie z dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. z 2008 r. Nr 170, poz. 1051, z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu z dnia 9 marca 2009 r. w sprawie rodzajów roślin objętych płatnością uzupełniającą oraz szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. Nr 40, poz. 326, z późn. zm.).
 
 
 
 
 
W związku z powyższym, w rozporządzeniu:

  • wprowadzono przepisy pozwalające na zidentyfikowanie poprzednika rolnika w przypadku zaistnienia następstwa prawnego;
  • określony został wykaz dokumentów, które należy dołączyć do wniosku, w związku z zaistnieniem następstwa prawnego (tj.: oświadczenie następcy prawnego o objęciu w posiadanie wszystkich gruntów rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, dokument potwierdzający zaistnienie następstwa prawnego albo kopia tego dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji).

W związku z obowiązkiem zachowania cennych elementów krajobrazu, w 2011 r. wprowadzono obowiązek zaznaczania przez rolnika w materiale graficznym, który stanowi integralną część wniosku, oprócz drzew będących pomnikami przyrody i rowów, których szerokość nie przekracza 2 m, również znajdujących się w obrębie działki rolnej oczek wodnych o łącznej powierzchni mniejszej niż 100 m2.
 
Tego samego dnia, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisał rozporządzenie w sprawie wymogów, do kontroli których jest właściwy powiatowy lekarz weterynarii oraz rodzajów tej kontroli, wydane na podstawie art. 31 a ust. 13 ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U z 2008 r. Nr 170, poz. 1051, z późn. zm.). Rozporządzenie to przewiduje:

  • wprowadzenie przepisów regulujących zakres właściwości powiatowego lekarza weterynarii do kontroli wymogów wzajemnej zgodności,
  • określenie rodzaju kontroli w zależności od kontrolowanego przez powiatowego lekarza weterynarii wymogu (na miejscu lub administracyjnie).

Inspekcja Weterynaryjna w w/w ustawie została wskazana jako właściwy organ kontroli, o którym mowa w art. 48 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1122/2009 z dnia 30 listopada 2009. Wskazanie Inspekcji Weterynaryjnej jako organu odpowiedzialnego za kontrole wymogów w zakresie zdrowia publicznego, zdrowia zwierząt, zgłaszania chorób oraz dobrostanu zwierząt wynika z wyspecjalizowania w tym zakresie służb weterynaryjnych.

W rozporządzeniu tym określona została właściwość powiatowego lekarza weterynarii do przeprowadzania kontroli wymogów wskazanych w pkt A, B i C załącznika II do rozporządzenia nr 73/2009 (WE) z dn. 19 stycznia 2009 r. Ponadto w rozporządzeniu ograniczono kontrole w zakresie pkt A ust. 6-8 do kontroli na miejscu, natomiast w pozostałym zakresie (pkt B i C) przewidziane zostały kontrole administracyjne oraz na miejscu.

Termin wejścia w życie rozporządzenia jest uzasadniony faktem, iż przepisy ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego będące podstawą dla tego rozporządzenia wejdą w życie z dniem ogłoszenia.
 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w twojej przeglądarce.

 

Zrozumiałem
Form by ChronoForms - ChronoEngine.com