20 listopada 2019 r. w Jachrance odbyła się impreza pt. „Z wieprzowiną za pan brat” promująca spożycie mięsa wieprzowego i jego przetworów. Podczas eventu konsumenci mieli możliwość zapoznania się wartością mięsa wieprzowego i jego przetworów poprzez odbywającą się degustację wyrobów i potraw wieprzowych.
Celem zadania był wzrost i utrzymanie sprzedaży wieprzowiny na rynku krajowym oraz zwiększenie wśród konsumentów wiedzy dot. produktów wytworzonych w polskich gospodarstwach. Oczekiwany efekt zrealizowanego zadania to zwiększenie zaufania do spożycia produktów wieprzowych, budowanie pozytywnego wizerunku mięsa wieprzowego w oczach konsumentów, wzrost zainteresowania konsumentów mięsem wieprzowym uzyskanym ze świń wyprodukowanych na terytorium Polski – budowanie postawy patriotyzmu konsumenckiego, wzrost świadomości konsumenckiej w zakresie produktów wysokiej jakości i/lub z rolnictwa ekologicznego, i utrzymanie poziomu sprzedaży wieprzowiny w 2019 r. Promocja mięsa wieprzowego przez Krajową Radę Izb Rolniczych ma ponadto na celu budowanie pozytywnego wizerunku wieprzowiny jako zdrowego produktu spożywczego oferowanego przez przedstawicieli rolników.
Zadanie zostało sfinansowane ze środków funduszu promocji mięsa wieprzowego.