W dniach 13-14 października br. na Placu Teatralnym w Warszawie odbyła się dwudniowa impreza promująca mleko i drób zorganizowana przez Krajową Radę Izb Rolniczych. W sobotę miał miejsce „Piknik mleczny” sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka, a w niedzielę „Piknik drobiowy” sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego. Podczas pikników można było spróbować i kupić wyroby mleczne i drobiowe. Na stoiskach były oferowane także inne produkty: tradycyjne wędliny, pieczywo wypiekane w piecach, a także dżemy i konfitury domowej roboty.
Podczas imprezy odbył się szereg konkursów z wiedzy na temat mleka i mięsa drobiowego, konkursy plastyczne, konkursy zręcznościowe oraz wiele różnorodnych zabaw tematycznych. Na zakończenie konkursów zwycięzcy otrzymali drobne nagrody. Podczas „Pikniku mlecznego” oraz „Pikniku Drobiowego” na stoiskach odbywały się degustacje produktów mlecznych oraz potraw z mięsa drobiowego. W trakcie imprez wyświetlano materiały informujące o walorach zdrowotnych i smakowych mleka oraz mięsa drobiowego.
Organizowane przez Krajową Radę Izb Rolniczych pikniki mają na celu m.in. edukację konsumentów. Pikniki promowały spożycie produktów nabiałowych, mięsa drobiowego i nie tylko. Mają na celu również zbudowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci oraz wskazywać konsumentom jak ważne jest, żeby wybierać polskie produkty, które są znakomite. Bezpośredni kontakt konsumenta z producentem to możliwość porozmawiania o danym produkcie, dopytania, w jaki sposób został wytworzony.
Organizowane przez Krajową Radę Izb Rolniczych pikniki mają na celu m.in. edukację konsumentów. Pikniki promowały spożycie produktów nabiałowych, mięsa drobiowego i nie tylko. Mają na celu również zbudowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci oraz wskazywać konsumentom jak ważne jest, żeby wybierać polskie produkty, które są znakomite. Bezpośredni kontakt konsumenta z producentem to możliwość porozmawiania o danym produkcie, dopytania, w jaki sposób został wytworzony.
Obie imprezy dobyły się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezesa Agencji Rynku Rolnego, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Natomiast patronatem medialnym pikniki objęło Radio Warszawa oraz miesięcznik Polska Wieś.
Krajowa Rada Izb Rolniczych organizuje takie pikniki od 2010 r. W stolicy jako pierwszy zorganizowano piknik zbożowy. W tym roku w Warszawie odbyły się cztery takie imprezy, we wrześniu odbyły się: piknik promujący spożycie chleba i wyrobów zbożowych oraz mięsa wieprzowego. W całym kraju pikników było kilkadziesiąt.